Pred dnevi smo v Luki Koper privezali ladjo Ionic Pride, ki je prevažala koksni premog. Ladja s približno 75 tisoč tonami premoga, ki je bil namenjen v železarno na Češkem, je Avstralijo zapustila dober mesec pred tem. 

Ladja Ionic Pride, zgrajena leta 2017, je v koprsko pristanišče pripeljala premog, ki je nato naprej potoval na Češko, v tamkajšnjo železarno Libery Ostrava. Ta letno proizvede več kot 2 milijona ton jekla, ki ga potem uporabljajo predvsem v gradbenem in strojnem sektorju. Gre za železarno, ki svoje izdelke proizvaja z minimalnimi vplivi na okolje. Na njihovi spletni strani zasledimo podatek, da je njihov izpust emisij za dve tretjini nižji od vrednosti, ki jih predpisuje Evropska unija. Podjetje naj bi do leta 2023 še dodatno moderniziralo svojo proizvodnjo, in sicer bodo nadomestili obstoječe peči, s tem pa zmanjšali emisije prašnih delcev za dodatnih 60 odstotkov.

Pri koksnem ali metalurškem premogu gre za vrsto premoga, ki se uporablja za produkcijo kakovostnega koksa, sicer eno od ključnih sestavin v procesu izdelave jekla. Na drugi strani poznamo termalni ali parni premog, ki ga uporabljajo za proizvodnjo električne energije in toplote. Pri tem zmeljejo termalni premog v prah in ga sežigajo v kotlih, na ta način pa proizvajajo toploto.