Poročali smo že, da je naš sodelavec Borut Muženič prejel zlato priznanje na tekmovanju za najboljše inovacije v letu 2012, ki ga organizira Primorska gospodarska zbornica.

Na tekmovanje je inovacijo prijavil Edi Markič iz Službe za kakovost, ki je zadolžen za področje inovacij: »Po pregledu Borutove inovacije sem takoj začutil, da bi lahko bila prava, ker je izvirna, njena uporabna vrednost je nedvomno velika, narejena je bila z lastnim znanjem in opremo, prinaša korist, niža stroške in ne nazadnje nima negativnih vplivov na okolje. Prepričan sem bil, da bi lahko inovacija s temi lastnostmi suvereno konkurirala med inovacijami na Gospodarski zbornici. Sam sem tudi član komisije, ki ocenjuje inovativne predloge, tako da lažje ocenim takšen predlog. Tako sem se odločil, da inovacijo prijavimo in uspelo nam je. Inovacijo smo prijavili še na državno tekmovanje,« je pojasnil Edi.
Avtor inovacije je dobil tudi denarno nagrado. Borut: »Priznanje blagodejno vpliva na moj ego (smeh), in bolj kot denarna nagrada, ki ni visoka, mi je bolj pomembno priznanje od neodvisne in strokovne institucije ter še najbolj to, da fantje delajo z napravo in da deluje.«

Pot od ideje do inovacije

Kako je do ideje do inovacije prišlo, smo vprašali njenega avtorja. »V bistvu se je pokazala potreba, kako bolje rešiti situacijo, ko se dvigalo pokvari. Najbolj pomembno je, da dvigalo dela,« je poudaril Borut.
Na kontejnerskem terminalu je osem dvigal, od tega so štiri velikosti post-panamax proizvajalca Liebherr. Za obratovanje potrebuje vsako dvigalo prijemalo (ang. spreader), s katerim prime oz. odloži kontejner. Vsako dvigalo ima dve prijemali. V primeru njegove okvare, dvigalo ne more delati naprej. Da bi bil zastoj čim krajši, prijemalo nemudoma zamenjajo z delujočim, pokvarjenega pa popravijo, ko je dvigalo prosto. Z Borutovo inovacijo pa dvigala ni več potrebno ustaviti, saj lahko napako na prijemalu ugotovijo in popravijo s pomočjo naprave, ki so jo poimenovali tester bromma prijemal STS45. Borut: »Za stara prijemala imamo podobno napravo, za nove pa ne, zato smo jo razvili. Približno pol leta smo potrebovali za to.
Pri iskanju rešitev smo sodelovali vsi, ki smo vpleteni v proces menjave in servisiranje prijemal. Naprava deluje, je uporabna, kar mi je v veliko zadovoljstvo. Saj smo v naši službi podali že več predlogov izboljšav, a nobena še ni bila deležna tolikšne medijske pozornosti, kot jo je tale. V Luki je precej znanja in ogromno izkušenj bivših luških ljudi iz Tagrosa, Volkata, Varmiga in Nautic Servisa. Skupaj s tehnično ekipo na kontejnerskem terminalu in z voljo, lahko naredimo marsikaj. Pri tem upam, da se vse to ne bo zapravilo.«

Tester bromma prijemal STS45 prinaša več prednosti

Bistvene prednosti servisiranja s testerjem so:
– Za servis na prijemalu ni potrebno čakati prosto dvigalo.
– Servis lahko opravi vzdrževalec sam, prej je potreboval še upravljavca dvigal.
– Na testerju so prikazana stanja vseh stikal na prijemalu, tako lahko takoj vidimo okvaro na stikalih.
– Vsak ukaz lahko izvršijo posamično, medtem ko so na dvigalu združeni v skupino.
– Če kateri od t.i. AS modulov ne deluje, se to prikaže na krmilniku.
– Odpadejo vse manipulacije na dvigalu, ko so z njim popravljali spreader.
– Naprava je robustna in mobilna.


Borut Muženič s testerjem kontejnerskih prijemal Bromma.