Po mesecu dni testiranj je začelo z delom prvo od dveh novih kontejnerskih dvigal, ki sta skupaj z dvojčkom največji kontejnerski dvigali, kar jih obstaja na trgu. Novi dvigali bosta še povečali produktivnost terminala, saj bomo lahko pretovarjali ladjo matico kar s šestimi »rokami«. Prihodnji teden bomo namreč zagnali tudi drugo dvigalo. Poleg večje produktivnosti, bosta novi dvigali tudi bistveno skrajšali čas zadrževanja ladij v pristanišču, kar je najbolj v interesu ladjarjev.

Novi dvigali sta pomembni predvsem zaradi trend rasti števila kontejnerjev, ki se nadaljuje tudi v letošnjem letu. Maj smo zaključili z novim mesečnim rekordom, in sicer 79.917 TEU (kontejnerskih enot), kar je 14 odstotkov več kot v istem mesecu lani. S tem smo za 1.385 TEU »prehiteli« dosedanji mesečni rekord, ki smo ga zabeležili januarja letos. Sicer pa je rast kontejnerjev v prvih petih mesecih letos znašala deset odstotkov, v primerjavi z enakim obdobjem lani, in presegla 385.500 TEU.

Maj pa je bil rekorden tudi po skupnem pretovoru, ki je dosegel 2,3 milijona ton in tako presegel dosedanjo najvišjo mesečno številko iz februarja letos.

Večji pretovor zabojnikov zahteva tudi hitrejši obrat tovora, zato smo v začetku leta prešli na nov sistem natovarjanja vagonov s t. i. RMG tehnologijo. Nabavili smo tri nova RMG dvigala. Zadnjega, tretjega smo prejeli v začetku maja in bo začelo z delom v drugi polovici junija. Bistvena značilnost novih dvigal so hitrejše manipulacije na petih vlakovnih kompozicijah hkrati, kar bo omogočalo precejšen dvig produktivnosti.

Trend rasti pretovora kontejnerjev načrtujemo tudi v naslednjih letih. Do leta 2020 naj bi kapaciteto terminala povečali na 1,3 milijona TEU, za kar pa je potrebno predhodno podaljšati prvi pomol za 100 metrov in zgraditi zaledne skladiščne površine.