Koper, prvo pristanišče Avstrije

16.06.2015

Po podatkih avstrijskega logističnega časopisa Verkehr Koper ostaja prvo pristanišče Avstrije

Po podatkih, ki jih je objavil avstrijski  specializirani časopis s področja logistike Verkehr,  je avstrijsko gospodarstvo tudi v letu 2014 največ prekomorskega prometa opravilo preko koprskega pristanišča. S skoraj šestimi milijoni ton je bil tržni delež Luke Koper  na avstrijskem trgu ocenjen na 30%, med južnoevropskimi pristanišči pa kar na 67%.  

Avstrijski prekomorski promet preko evropskih morskih pristanišč v tonah:

AVSTRIJSKI PROMET PO PRISTANISCIH.jpg  *Številka v oklepaju pri pristanišču pomeni mesto na lestvici v letu 2013

»Avstrija je že tradicionalno najpomembnejši trg Luke Koper. Od skupnih 18 milijonov ton, ki smo jih lani pretovorili v Kopru, je bilo avstrijskega blaga kar tretjina. Pretovarjamo ga na vseh naših terminalih, glede na blagovne skupine pa prednjačijo les, papir, premog, železova ruda in raznovrstno blago, ki potuje v kontejnerjih. Slednjih je bilo v lanskem letu skoraj 145.000 TEU. Velik del teh kontejnerjev se z redno kontejnersko blok povezavo vsak dan  odpelje v Cargo Center Gradec, ki velja za enega najpomembnejših distribucijskih centrov v Avstriji«, je pomen Avstrije v konkretnih številkah poudaril predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić, ki jeravno prejšnji teden z obema direktorjema Cargo Centra Gradec Christianom Steindlom in Franzem Glanzem podpisal sporazum o sodelovanju, od katerega si v prihodnje obetamo še večji pretovor blaga v kontejnerjih za avstrijska podjetja.

Med pomembne avstrijske partnerje sodi tudi jeklar Voest Alpine, s katerim sodelujemo že tri desetletja, in ki nam je oktobra 2014 podelil priznanje za najboljši člen v oskrbovalni verigi. V začetku našega sodelovanja smo bili le njihovo oskrbovalno pristanišče za surovine in energente, zadnja leta pa preko Kopra izvažajo vse več železovih proizvodov. V Voestove tovarne je namenjena največja količina železove rude, ki je včeraj prispela z ladjo JULIA N (222.523 ton). Poleg nje je privezana še ladja ORIENT CAVALIER z 98.995 tonami premoga, ki je prav tako namenjen v Avstrijo.