Na kontejnerskem terminalu so lani nabavili nov viličar za prazne kontejnerje, še eden pa je naročen v letošnjem letu. Zakaj so potrebni za delo s praznimi kontejnerji drugačni stroji kot za delo s polnimi kontejnerji, nam razloži Edvin Boškin, tehnični vodja PC Kontejnerski in RO-RO terminal: »Ne bi bilo racionalno uporabljati velik manipulator za prazne kontejnerje. Nosilnost tega viličarja je 8 ton, polne kontejnerje delamo s stroji nosilnosti 45 ton. Poleg tega je viličar za prazne kontejnerje težak 39 ton, večji stroji pa so težki od 70 do 90 ton, kar je več kot polovica manj. Sorazmerna k temu je tudi cena. Poleg tega lahko viličar dvigne prazen kontejner do višine sedmih kontejnerjev, manipulator pa zmore premik le do višine petih.

Na terminalu imamo že šest takšnih strojev, ta je sedmi. Za nabavo novega stroja smo se odločili zaradi povečanja zmogljivosti, saj v času največjega pretovora praznih kontejnerjev nismo mogli zagotoviti zadostne produktivnosti. S temi stroji delajo vozniki luške mehanizacije.«

Nov stroj VP 981 je znamke Kalmar. Naj kot zanimivost omenimo, da se je tovrstnih viličarjev prijelo ime kamela, čeprav bi lahko zaradi njihovega dolgega »vratu« – teleskopa s prijemalom – dobili ime tudi po žirafi.

Strojni park na terminalu je kar obsežen. Poleg omenjenih sedmih strojev za delo s praznimi kontejnerji, imajo še 28 strojev za premik polnih kontejnerjev, med temi je 17 transtejnerjev in 11 manipulatorjev. Letos imajo v planu naložb še nabavo RMG dvigal za delo na železniških tirih in pa zamenjavo dotrajane opreme z novo, nam še pove Boškin.


ECH – empty container handler, zmore delati s praznimi kontejnerji na višino sedmih
kontejnerjev, ko gre za DB (Dry Box – osem čevljev in šest inčev) velike kontejnerje oz.
do višine šestih, ko gre za HC (High Cube – devet čevljev in šest inčev) velike kontejnerje.