Včeraj popoldne sta nas obiskala predsednik Gospodarske zbornice Slovenije Samo Hribar Milič in direktor združenja za promet pri GZS Robert Sever. S predsednikom uprave Luke Koper Gašparjem Gašparjem Mišičem sta se pogovarjala o razvojnih načrtih pristanišča, predvsem z vidika sinergij, ki jih investicije v pristaniško infrastrukturo in logistično prometno omrežje predstavljajo za celotno slovensko gospodarstvo. Sogovorniki so se strinjali, da je vlaganje v prometno in logistično infrastrukturo nujno, zaradi boljše varnosti in zanesljivosti prometnih povezav pristanišča z zaledjem.
Predsednik uprave Luke Koper je gosta seznanil s pobudo vladi, da z državami, ki predstavljajo ključne zaledne trge koprskega pristanišča sklene ustrezne sporazume ali druge obliko sodelovanja, s katerimi bi gospodarske subjekte v teh državah še dodatno spodbudili k večjemu koriščenju, pa tudi k potencialnim vlaganjem v edino slovensko tovorno pristanišče. »Slovenija ima to prednost, da ima morje, z razliko od držav v našem zaledju, ki ravno preko Kopra dnevno oskrbujejo svoja gospodarstva«, je ob tem poudaril predsednik uprave Gašpar Mišič.
Predsednik GZS Hribar Milič je načeloma podprl vizijo razvoja Luke Koper, predvsem z vidika podaljšanja obeh pomolov, gradnje novih vhodov in boljšo prometno povezanostjo pristanišča z zaledjem ter se zavzel, da bi že konec tega meseca GZS in Luka Koper skupaj organizirali razvojno konferenco, na kateri bi govorili prav o razvoju pristaniške in prometne infrastrukture v Sloveniji, saj je bila po mnenju sogovornikov država v preteklih letih premalo aktivna in ambiciozna na tem področju, ki pa je po drugi strani za Slovenijo, ki leži na križišču evropskih prometnih koridorjev, ključna primerjalna prednost. »Prej ko se bomo zavedli in začeli izkoriščati ključne primerjalne prednosti slovenskega gospodarstva, prej se bomo izkopali iz krize«, je na koncu srečanja poudaril Hribar Milič.


Z leve: Samo Hribar Milič, Gašpar Gašpar Mišič, Robert Sever