Tudi letos smo se s poslovni partnerji zbrali na Dnevih Luke Koper na Dunaju (3. decembra) in Budimpešti (4. decembra). Gre za že tradicionalno srečanje s partnerji na ključnih zalednih trgih Luke Koper, ko skupaj z njimi potegnemo črto pod tekočim letom. Oba dogodka sta bila letos odlično obiskana, še posebej na Dunaju, kjer se je 30. obletnice predstavništva družbe udeležilo kar 250 ljudi, med drugim tudi veliko slovenskih logistov.
Predsednik uprave Gašpar Gašpar Mišič je na dogodkih izrazil željo po nadgradnji medsebojnega sodelovanja in poudaril, da si bomo v Luki Koper še naprej prizadevali postati vodilni pristaniški sistem za globalne logistične storitve držav srednje in vzhodne Evrope. »Geografska lega koprskega pristanišča, ki je bila Sloveniji položena v zibelko, je naša ključna primerjalna prednost. Slovenija ima morje, ki ga partnerji z zaledja nimate in želimo si, da bi to morje, v poslovnem smislu razumeli kot svoje«, je poudaril Gašpar Mišič. Avstrija je že desetletja naše najbolj pomembno tranzitno tržišče in v zadnjih letih smo dosegli primat na avstrijskem trgu, saj ta za Luko Koper predstavlja skoraj tretjino pretovora, največ prekomorske trgovine naše severne sosede pa poteka prav preko Kopra. Samo v letošnjem letu smo za avstrijski trg povečali skupni pretovor za 5 odstotkov, v kontejnerskem prometu pa kar za 27 odstotkov. V prihodnje pa bomo z Avstrijo še bolje povezani, saj je po novi ureditvi prometne transportne mreže TEN-T Luka Koper uradno umeščena v Baltsko-jadranski koridor, ki prečka Avstrijo.
Madžarska je za Luko Koper drugi najpomembnejši zaledni trg, največ kontejnerjev za Madžarsko pretovorimo v Kopru. Pretovor blaga se v zadnjih letih giba okoli 1,5 milijonov ton. Madžarsko tržišče nudi Luki Koper idealno izhodiščno točko za nadaljnje prodiranje tudi na ostale trge kot so Slovaška, Romunija in Ukrajina. Pri tem ima ključno vlogo umeščenost Kopra v Mediteranski koridor. V Budimpešti se je Gašpar Gašpar Mišič sestal z madžarskim ministrom za gospodarstvo, skupaj z Milanom Jelencem, članom poslovodstva Slovenskih železnic. Pogovarjali so se, kako bi lahko madžarsko gospodarstvo še bolj izkoristilo prekomorske blagovne menjave preko Kopra in kako posodobiti infrastrukturne povezave med državama, predvsem železnico, kar bi še dodatno okrepilo gospodarsko sodelovanje med državama.
Luški dan smo maja letos imeli tudi v slovaški prestolnici. Slovaška je ravno tako za koprsko pristanišče pomembno zaledno tržišče, s katerim sodelujemo že vrsto let. Velik del pretovorjenega blaga za Slovaško izhaja iz Koreje, kar je za promet preko Kopra spodbudilo mnoga korejska podjetja.

Dobri odnosi s poslovnimi partnerji so za vse, ki soustvarjamo zgodbo o uspehu edinega slovenskega pristanišča ključnega pomena. Tudi v bodoče bomo sodelovanje še naprej gradili na partnerskih odnosih med vsemi udeleženci v logistični verigi, saj verjamemo, da bomo s skupnimi močmi še boljši.

 
Na luškem dnevu na Dunaju se je zbralo veliko poslovnih partnerjev


Z leve: Gašpar Gašpar Mišič, Gordan Ban, predstavnik Luke Koper za Madžarsko in veleposlanica RS v Budimpešti Ksenija Šrkilec