Po tem, ko smo konec minulega tedna namestili prvo »post-panamax« dvigalo, je danes dopoldan na obalo kontejnerskega terminala prispelo še drugo. Gre za enako dvigalo proizvajalca Liebherr. Dvigali bosta operativni predvidoma v začetku septembra.

Poleg nabave novih dvigal (jeseni pričakujemo še dve), je bil osnovni pogoj za ohranitev oziroma povečanje konkurenčnega položaja tudi izgradnja 146m podaljška prvega pomola januarja letos ter zapolnitev priobalnih lagun. Zahteve ladjarjev glede terminalskih zmogljivosti so namreč čedalje večje, sadovi vlaganj pa so se pokazali že junija, ko sta ladjarja Maersk Line in CMA-CGM uvedla novi direktni servis z Daljnega vzhoda. Danes ugotavljamo, da brez te investicije ne bi mogli dosegati dobrih rezultatov na področju kontejnerjev, saj se ostala pristanišča soočajo s precej večjim upadom.

Pretovor prvih sedmih mesecev
V Luki Koper smo sicer v prvih sedmih mesecih letošnjega leta pretovorili 8,73 milijona ton blaga, kar je za 19% manj kot v enakem obdobju lani, ko smo se lahko pohvalili z rekordnim pretovorom. Kontejnerski terminal je zabeležil 191.632 TEU, kar je 4% manj kot v enakem obdobju lani in 3% nad načrtovano količino.
Rezultate najbolj kvari pretovor avtomobilov, ki je več kot prepolovljen v primerjavi z lanskim obdobjem. Nadpovprečne rezultate pa smo zabeležili pri tekočih tovorih (+21%) ter pri pretovoru sadja in lesa.
Poletni meseci so sicer tudi v pristaniški dejavnosti bolj umirjeni, napovedi za jesen pa so obetavne.