»V Luki Koper smo zaključili prvo fazo poglabljanja prvega bazena na 13 metrov, s čimer smo izpolnili pomembno zavezo do ključnih poslovnih partnerjev in tako začeli uresničevati več let čakajoče strateške načrte Luke Koper, kar bo zagotovo dvignilo zaupanje v naše pristanišče«, je zadovoljno ugotovil predsednik uprave Gašpar Gašpar Mišič ob včerajšnjem vplutju kontejnerske ladje Lamartine francoskega ladjarja CMA CGM.

Ob tej priložnosti se je predsednik uprave spomnil tudi svojega lanskega srečanja s podpredsednikom skupine CMA CGM g. Stephanom Courquinom, ki je še posebej poudaril pomen koprskega pristanišča in izrazil pričakovanje, da bomo s poglobitvijo kontejnerske obale zagotovili pogoje za prihode večjih ladij, ki so zaradi omejenega ugreza morale rotirati najprej v sosednja pristanišča in šele nato v Koper.

Ladja Lamartine je tokrat ob vplutju v Severni Jadran pristala najprej v Kopru. S tem je prekinila prakso, ko so velike kontejnerske ladje na liniji Phoenician Express, zaradi neprimernih globin v Kopru opravile pretovor najprej v Trstu.

Spomnimo, da je ob imenovanju novega predsednika uprave ugrez omogočal vplutje ladij le z 11,4 metra, katerega smo na podlagi študije FPP mag. Marka Perkoviča korigirali najprej na 11,8 metra in danes, z zaključkom prve faze poglabljanja na 12,5 metra dovoljenega ladijskega ugreza. To nam omogoča povečanje pretovora do 1.800 TEU (kontejnerskih enot) na posamezno ladjo. Ko bomo dosegli globino 14 metrov in s tem dovoljen ugrez 13,5 metra, bomo lahko na posamezni ladji povečali pretovor do 3.500 TEU, s čimer bomo pri poslovnih partnerjih prepoznani kot poslovno prijazno pristanišče in ohranili primat največjega kontejnerskega pristanišča v severnem Jadranu.

Ladja Lamartine je ena izmed desetih ladij, ki jih francoski ladjar CMA CGM in danski Maersk uporabljata na redni kontejnerski liniji Phoenician Express med Jadranom in Daljnim vzhodom. Tokrat bo v Kopru v dobrih dveh dneh pretovorila 3.581 kontejnerjev oziroma cca 6.146 TEU.