Nadzorni svet Luke Koper je 20. novembra 2025 potrdil poročilo o poslovanju Skupine in družbe za obdobje januar – september, oceno poslovanja za leto 2025 in poslovni načrt za leto 2026.
Skupina Luka Koper je v prvih devetih mesecih letošnjega leta poslovala nadvse uspešno in presegla vse ključne finančne kazalnike v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta. Čisti prihodki od prodaje so dosegli 282,9 milijona evrov, kar je 16 odstotkov več kot v enakem obdobju lani in 12 odstotkov več od načrtovanih prihodkov. Glede na preteklo leto so bili prihodki višji iz naslova ladijskega pretovora, zlasti na področju kontejnerjev in avtomobilov, ter iz naslova skladiščnin.
Poslovni izid iz poslovanja (EBIT) Skupine je znašal 74,5 milijona evrov in je presegel lanskega za 39 odstotkov, načrtovanega pa za 68 odstotkov. Več je bilo tako prihodkov od prodaje kot tudi drugih prihodkov, v prvih devetih mesecih pa so se zvišali tudi stroški storitev, materiala in dela.
Z 97,9 milijona evrov je bil višji tudi poslovni izid iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA), ki je za 25 odstotkov presegel lanskoletnega in za 43 odstotkov načrtovanega v tem obdobju, medtem ko je čisti poslovni izid dosegel 62,4 milijona evrov, kar 26 odstotkov več od lanskega v enakem obdobju in 56 odstotkov nad načrtovanim.

Kljub rasti ključnih blagovnih skupin smo v prvih devetih mesecih pretovorili skupno 17,1 milijona ton blaga, kar je za slab odstotek manj od načrtovanega in na ravni količin tovora v enakem obdobju lani. Najvišjo 14 odstotno rast smo dosegli na področju kontejnerjev, kjer smo pretovorili 950.625 kontejnerskih enot (TEU). Več pretovora so prinesli predvsem novi posli, vezani na opremljanje in oskrbo proizvodnih obratov na naših zalednih trgih ter prestrukturiranje ladijskih servisov iz Daljnega vzhoda in znotraj Sredozemlja.
V primerjavi s prvim devetmesečjem leta 2024 smo 7 odstotno rast dosegli tudi na terminalu za avtomobile, kjer smo pretovorili 639.829 enot. Na večji pretovor so vplivali novi posli, predvsem uvoz vozil različnih proizvajalcev s Kitajske, povečale so se tudi izvozne količine avtomobilov za sredozemske države.
Na blagovni skupini generalni tovori je bil v primerjavi z enakim obdobjem preteklega leta dosežen nižji pretovor, predvsem zaradi manjšega pretovora lesa, kavčuka in izdelkov iz železa in jekla. Za 5 odstotkov nižji je bil tudi pretovor sipkih in razsutih tovorov, predvsem na račun manjšega pretovora železove rude.
V prvih devetih mesecih smo v Skupini Luka Koper nadaljevali z izvajanjem intenzivnega naložbenega cikla in za naložbe v nepremičnine, naprave in opremo, namenili 81,9 milijonov evrov, kar je 122 odstotkov več kot v prvih devetih mesecih leta 2024. Nadaljevali smo z gradnjo novih kapacitet za kontejnerje, avtomobile, generalne tovore ter z drugimi naložbami vezanimi na obnovo pristaniške infrastrukture in procesov.

Ocena za leto 2025: vsi finančni kazalniki nad pričakovanji
Kljub zahtevnim globalnim razmeram, ki so jih zaznamovale geopolitične napetosti, gospodarska nihanja in trgovinske negotovosti zaradi uvedbe ameriških carin, bo Skupina Luka Koper leto 2025 sklenila uspešno.
Ocenjujemo, da bodo čisti prihodki od prodaje Skupine v letu 2025 dosegli 369,8 milijona evrov, kar je za 12 odstotkov več kot v letu 2024 ter za 9 odstotkov več od načrtovanih. Rast prihodkov temelji predvsem na večjem pretovoru kontejnerjev in avtomobilov ter višjih prihodkih iz skladiščnin. Poslovni izid iz poslovanja (EBIT) bo letu 2025 predvidoma dosegel 83,1 milijona evrov, kar je 24 odstotkov več kot v letu 2024 ter 50 odstotkov več od načrtovanega v letu 2025, medtem ko bo čisti poslovni izid znašal 69,9 milijona evrov, kar je 16 odstotkov več kot v letu 2024 ter 42 odstotkov nad načrtovanim.
Na kontejnerskem terminalu bomo leto predvidoma sklenili s pretovorom 1.238 tisoč TEU, kar je za 9 odstotkov več od doseženega v letu 2024, medtem ko naj bi pretovor avtomobilov dosegel 907 tisoč enot in presegel pretovor lanskega leta za 3 odstotke. Skupni ladijski pretovor do konca leta 2025 naj bi po oceni dosegel 22,7 milijona ton, kar je 1 odstotek manj od doseženega v letu 2024 in 2 odstotka pod načrtovanim pretovorom za leto 2025, predvsem zaradi nekoliko nižjega pretovora generalnih, sipkih in razsutih tovorov.
Napoved poslovanja za leto 2026
Po napovedih mednarodnih finančnih institucij bo tudi prihodnje leto v znamenju negotovih globalnih razmer in šibke rasti evropskega gospodarstva. Pomemben vpliv na poslovanje bodo imele omejitve prepustnosti na slovenskem železniškem omrežju, ki se nadaljujejo. »Do zaključka gradnje severnega dela I. pomola konec leta 2027 dodatne kapacitete za povečanje pretovora kontejnerjev ne bodo na voljo, medtem ko so obstoječe kapacitete znotraj pristanišča visoko zasedene. Zato smo pri načrtovanju rasti pretovora v letu 2026 zadržani, saj bo povečanje oziroma ohranitev pretovora v veliki meri odvisna od pravočasnega prihoda oziroma odpreme blaga v in iz pristanišča,« je ob objavi načrtov izpostavila predsednica uprave Nevenka Kržan. Na področju kontejnerjev v letu 2026 sicer načrtujemo 1 odstotno rast, na področju avtomobilov pa 1 odstotno zmanjšanje, ladijski pretovor naj bi kljub temu dosegel 3 odstotno rast.
V letu 2026 načrtujemo 4 odstotno rast čistih prihodkov od prodaje – ti bodo na ravni Skupine znašali 384 milijonov evrov, predvsem na račun rasti pretovora in nekoliko višjih prodajnih cen. Kljub temu bo poslovni izid iz poslovanja (EBIT) znašal 72,2 milijona evrov, kar je za 13 odstotkov manj kot v letu 2025. Dodatne zaposlitve v letu 2025, ki se nadaljujejo tudi v letu 2026, predvsem zaradi prilagoditev povečanemu obsegu dela, prezaposlitev agencijskih delavcev in zagotavljanja boljšega servisa strankam, bodo prinesle višje stroške dela. Zaradi manjšega načrtovanega pozitivnega vpliva poslovnega izida iz financiranja, ki je posledica nižjih prihodkov iz preseženih denarnih sredstev, pa načrtujemo čisti poslovni izid Skupine v letu 2026 v višini 65,1 milijona evrov, kar je za 7 odstotkov manj od ocene za leto 2025.
2026: Predviden rekorden obseg naložb
V prihodnjem letu nadaljujemo z izvajanjem obsežnih naložb. Za ta namen bomo namenili 202 milijona evrov. Skladno s strateškimi načrti bodo sredstva usmerjena v povečanje kapacitet kontejnerskega terminala z izgradnjo obale in skladiščnih površin na severnem delu prvega pomola. V prihodnjem letu bomo začeli tudi gradnjo nove garaže za skladiščenje 11.700 avtomobilov ter sklenili dva pomembna projekta na področju generalnih tovorov: gradnjo novega 12. veza, namenjenemu pretovoru projektnega tovora in avtomobilov ter velikega skoraj v celoti avtomatiziranega skladišča za jeklene kolute št. 54. Za projekte s področja trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti bo Skupina v letu 2026 namenila 35,8 milijona evrov, kar predstavlja 18 odstotkov vseh načrtovanih naložb.
