Hitro razvijajoče se pristanišče je že od svojih začetkov pomembno vplivalo na razvoj mesta in širše lokalne skupnosti. Pripravljalna dela za njegovo gradnjo so se začela aprila 1957, štiri mesece pozneje pa je stekla gradnja prvih 135 metrov operativne obale. Hkrati je potekala tudi gradnja približno 900 metrov dolgega nasipa med Koprom in ustjem reke Rižane, ki je zamejil Škocjanski zatok ter pomembno prispeval k oblikovanju današnje podobe območja.

7. decembra 1958 je bil v uporabo predan prvi privez, ob svečani otvoritvi pa je pristala prekooceanska ladja Gorica, last ladjarja Splošna plovba iz Pirana. Prvi obali je sledila izgradnja prvega skladišča, nato izgradnja drugega, tretjega do četrtega priveza. Hkrati z izgradnjo obale je v njenem zaledju potekala tudi gradnja večnamenskih in specializiranih skladišč. Leta 1962 se je podjetje Pristanišča Koper preimenovalo v Luko Koper. V letu 1967 je pristanišče Kopru prineslo tudi železniško povezavo z zaledjem – 31 km dolgo progo do Prešnice, kar je omogočilo vključitev Luke Koper v evropski železniški sistem.

Dan odprtih vrat koprskega pristanišča

Tudi letos bomo praznovanje rojstnega dne obeležili z dogodkom Pristaniški dan, ko odpremo svoja vrata in omogočamo brezplačne vodene oglede pristanišča z avtobusi, ladjo in kolesi ter številne spremljevalne aktivnosti za vse generacije. Letošnji Pristaniški dan bo v soboto, 31. maja 2025, na Potniškem terminalu, s pričetkom ob 10. uri. Več o programu je na voljo na www.zivetispristaniscem.si/kako-obiscem-pristanisce, kjer bodo od srede, 28. maja, od 10. ure na voljo tudi brezplačne vstopnice za vodene oglede pristanišča.

Več o dogajanju si lahko preberete tudi na Pristanišče odpira vrata zadnjo soboto v maju – Luški Glasnik.