268-metrska ladja Norwegian Spirit na krov sprejme 2.150 potnikov, za katere skrbi kar 965 članov posadke in je iz Benetk priplula v Koper. Druga obiskovalka Kopra je Seven Seas Voyager, dolga 207 metrov, na kateri lahko potuje skoraj 700 potnikov in 447 članov posadke, ki je k nam prav tako prišla iz Benetk. Ladji danes proti večeru zapuščata slovensko morje, prva se usmerja proti Splitu, druga pa pot nadaljuje v Dubrovnik. Oba ladjarja, tako Norwegian Cruise Line kot Regent Seven Seas Cruises potnike zajemata na severnoameriškem trgu. Prvi bo s svojo floto Koper letos obiskal 10-krat, vsakič v petek in z intinerarijem od Benetk do Grčije, Regent pa ponuja programe višjega cenovnega, 6-zvezdičnega ranga z vključenimi izleti na destinacijah, zato je tudi zasedba na njihovih ladjah nekoliko manj množična. Obe ladji sta del flote 26 ladij skupine NCL holding, ki združuje tri blagovne znamke: Norwegian Cruise Line, Oceania in Regent Seven Seas Cruises. Skupaj obvladujejo okrog 8% svetovni tržni delež. Kot tretja se tokrat bolj zaradi vremenskih razmer pridružuje v Kopru še precej manjši, a zato nič manj pomemben ameriški 85-metrski Crystal Esprit. Po morju prevaža »zgolj« 80 potnikov, ki veljajo za najbolj zahtevne in petične ljubitelje križarjenja.

Do prihoda teh ladij smo letos privezali že 30 potniških ladij, s katerimi je v Slovenijo priplulo 33.622 potnikov. Do konca leta je potrjenih še 55 prihodov ladij bele flote, števec potnikov pa se bo po končani sezoni ustavil okrog številke 100.000. Približno taka je tudi napoved za sezono 2019. Luka Koper poleg koprskega potniškega terminala v trženje in promocijo vključuje tudi sidrišče v Piranu, kjer je letos predvidenih skupaj 27 prihodov ladij, med njimi bo največ pozornosti zagotovo deležna velikanka Queen Victoria, ki jo zaradi popularnost in botrstva britanske kraljeve družine spremljajo ob vsakem potovanju številni navdušenci in poznavalci.

V slovenskem morju bo na isti dan še ena potniška ladja, srednje velikosti a dihjemajočega videza. Švedska 5-jambornica Royal Clipper, dolga 135 metrov, po morju prevaža 230 potnikov in je tako kot Crystal Esprit ponudnik iz »super ultra« luksuznega razreda križarjenj. Ladja se usidra pred Piranom, z ladijskimi reševalnimi čolni pa potnike prepeljejo v piranski mandrač, kjer pomorska policija izvede mejno kontrolo. Potnike nato odpeljejo na izlete in druge organizirane dogodke po Slovenski Istri in naprej. Konkurenčna prednost teh postankov je obiskovanje težje dostopnih pristanišč, praviloma turistično manj obleganih.