Luka Koper je bila ponovno uspešna na mednarodnem razpisu nemške korporacije Daimler, ki je na ta način že tretjič iskala najbolj primerno pristanišče za povečanje izvoza svojih avtomobilov iz Evrope na Daljni vzhod. Sodelovanje med Luko Koper in nemško korporacijo se je začelo leta 2015. Posel pa ni bil pomemben le zaradi pridobitve ugledne avtomobilske znamke in zaradi občutnega povečanja količine vozil, ampak je bil pomemben tudi zaradi uvedbe prve direktne ladijske povezave (Ro-Ro linije) med Koprom in Azijo za prevoz vozil, ki sedaj obratuje že četrto leto.

Daimler je sodelovanje z Luko Koper podaljšal na podlagi dosedanjega zadovoljstva s storitvami in specifičnimi izkušnjami pri pretovoru in skladiščenju tako občutljivega blaga kot so avtomobili. V prihodnje bomo sodelovanje nadgradili tudi z dodatnimi storitvami, ki jih bomo izvajali med postankom vozil v pristanišču.

V lanskem letu so v Luki Koper pretovorili 754 tisoč vozil, kar koprsko pristanišče uvršča med največje avtomobilske terminale v Sredozemlju in Evropi. Skladno s poslovno strategijo družbe, ki uvršča kontejnerje in avtomobile med strateške tovore, bodo v Luki Koper v naslednjih letih povečali zmogljivosti za pretovor in skladiščenje avtomobilov ter v to področje vložili okoli 40 milijonov evrov. Med večjimi naložbami bo garažna hiša s 6.000 parkirnimi mesti – na portalu javnih naročil so prav v teh dneh objavili razpis za izbor izvajalca izgradnje garažne hiše. Dodatne zmogljivosti bodo zagotovili še z novim privezom za avtomobilske ladje v tretjem bazenu in industrijskimi tiri na območju tretjega bazena.

Pred dnevi je bila podpisana pogodba z izbranim izvajalcem, družbo Adriaing, ki bo gradil privez v tretjem bazenu (vrednost naložbe 6,396 mio evrov). Privez je sestavljen iz posameznih odbojnikov, na katere se nasloni ladja, betonske dovozne rampe, poglobiti bo potrebno tudi morsko dno. Z dodatnim privezom bodo skrajšali transportne poti, predvsem do skladišč na desnem bregu Rižane. Z dodatnim priveznim mestom bodo tudi sprostili obstoječe priveze v pristanišču. Dela bodo predvidoma zaključili v prvem trimesečju prihodnjega leta. V drugi fazi bodo na severni strani uredili tudi stalni privez za plovila Slovenske vojske.

V kratkem se pričakuje tudi začetek gradbenih del za izgradnjo t.i. šesta skupine tirov v zaledju tretjega bazena – pogodba z izvajalcem družbo Kolektor CPG v vrednosti 3,186 mio evrov je bila že podpisana. Gre za navezavo na obstoječo luško železniško omrežje in izgradnjo štirih tirov, vsak dolžine najmanj 700 metrov. Nov železniški dostop bo skrajšal transportne poti do nakladalnih točk, povečal produktivnost in varnost ter omogočil prihod daljših vlakovnih kompozicij.

Tako novi privez kot železniški tiri sodijo med naložbe, ki so sofinancirane s strani EU v okviru projekta CarEsmatic in sicer v višini 30 odstotkov.