Obisk je bil delovne narave, namenjen predvsem krepitvi odnosov z Avstrijo in predstavniki tamkajšnjega gospodarstva. Ob tej priložnosti so gostom predstavili delovanje pristanišča, pretovorne rezultate v lanskem in letošnjem letu ter izpostavili ključne izvedene in načrtovane naložbe, ki bodo omogočile nadaljnji razvoj in povečanje pristaniških zmogljivosti.
Ravno naložbe, ki jih bo Luka Koper izpeljala v prihodnjih letih – med njimi je zagotovo najpomembnejša podaljšanje severnega dela kontejnerske obale – igrajo ključno vlogo pri izbiri logistične poti v dobavni verigi. To sta večkrat poudarila tako deželni glavar Zvezne dežele Štajerske mag. Christopher Drexler kot tudi generalni direktor podjetja Cargo center Graz dr. Robert Brugger. Kot je pojasnil slednji, so tudi sami v preteklih letih veliko investirali in se tako prilagajali vse večjim potrebam predvsem kitajskega trga po skladiščnih površinah. Zanje kot partnerje je ob tem pomembno, da se pristanišče usmerja v zeleni razvoj in da temu primerno prilagaja tudi svoje procese ter vso potrebno opremo. Kot je pojasnil član uprave – delavski direktor Vojko Rotar, je koprsko pristanišče naredilo največje korake na področju zelenega prehoda, do vključno 2030 pa načrtuje tudi celovito elektrifikacijo pristanišča, vključno s talno mehanizacijo.
Delegacija si je v spremstvu vodje področja trženja Boruta Šemrla ogledala pristanišče in se povzpela na največje SPPX kontejnersko dvigalo.
Luka Koper sicer že vrsto let velja za najpomembnejše pristanišče za Avstrijo. Predstavništvo na Dunaju smo odprli že leta 1968, v vseh teh letih pa stkali močne vezi z najpomembnejšimi avstrijskimi partnerji. Po podatkih, ki jih objavlja avstrijski časopis s področja logistike Verkehr, je avstrijsko gospodarstvo tudi v lanskem letu največ prekomorskega prometa opravilo prav prek našega pristanišča. V letu 2022 smo pretovorili več kot 23 milijonov ton blaga, od tega je bilo več kot 30-odstotkov oz. sedem milijonov ton za avstrijski trg. Največ je lesa, papirja, premoga, železove rude in drugega raznovrstnega blaga, ki potuje v kontejnerjih.