V Luki Koper smo 22.10.2019 gostili delegacijo kitajskega ladjarja Cosco, na čelu s podpredsednico Cosco Shipping Europe Wang Songwen ter direktorjem Cosco Shipping za srednjo Evropo Luom Zhong Mingom. Cosco je med največjimi kontejnerski ladjar na svetu in beleži v zadnjih letih najvišji odstotek rasti pretovora v Kopru, v primerjavi z ostalimi prisotnimi ladjarji. Cosco Shipping je namreč eden od štirih ladjarjev, ki sestavljajo združenje Ocean Alliance, ki Koper povezuje z azijskimi pristanišči z neposredno tedensko kontejnersko linijo.

Vodstvo Luke Koper je kitajske partnerje seznanilo s ključnimi razvojnimi projekti, predvsem na kontejnerskem terminalu. Pred dnevi so se namreč zaključila dela umeščanja poskusnih pilotov za podaljšanje prvega pomola oziroma operativne obale kontejnerskega terminala. Sledi izbor izvajalca in začetek dejanskega podaljšanja operativne obale, ki bo zaključeno leta 2020. S podaljšanjem operativne obale in izgradnjo skladiščnih površin bomo kapaciteto kontejnerskega terminala v Kopru povečali na 1,5 milijona kontejnerskih enot (TEU). »Naš srednjeročni cilj je, da bi lahko sočasno privezali dve ladji matici, saj trendi kažejo, da bodo ladjarji prihajala z vse večjimi kontejnerskimi ladjami. K infrastrukturi pa sodi tudi oprema. Večji del te smo v zadnjih letih že pridobili, po podaljšanju pomola pa bomo naj namestili še dve dodatni STS dvigali tipa superpost panamax«, je kitajskim gostom obljubil predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.

Predstavnike Cosco Shipping Europe je zanimal tudi razvoj kopenskih povezav pristanišča z zaledjem. V prvi vrsti napredek pri projektu izgradnje dodatnega železniškega tira med Koprom in notranjostjo Slovenije, s čimer sta vodstvo kitajskega ladjarja seznanila med svojim obiskom junija letos v Pekingu že slovenska ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in g. Zadel. Kitajska delegacija je izrazila zadovoljstvo nad visoko kakovostjo storitev v Kopru in pohvalila izboljšanje intermodalnih povezav. Številni ukrepi, ki sta jih v zadnjem letu uvedli Luka Koper in Slovenske železnice na področju javne železniške infrastrukture, kakor tudi ukrepi znotraj pristanišča so pripomogli k točnosti in zanesljivosti železniških povezav. Trenutno povprečje je 20 do 24 kontejnerskih vlakov dnevno, med tem ko je kapaciteta na terminalu 30 do 32 vlakov dnevno. Po prevzemu četrtega RMG dvigala sredi prihodnjega leta se bo kapaciteta še povečala. Omenjeni ukrepi so povečali tudi prepustnost proge med Koprom in Divačo, kjer je trenutno povprečje tovornih vlakov 62 dnevno, kapaciteta proge pa dopušča do 75 tovornih vlakov dnevno, kar bo zadoščalo v času do izgradnje dodatnega tira, predvidoma do leta 2026.