Družba 2TDK, ki bdi nad projektom izgradnje novega tira med Divačo in Koprom, je danes v Dekanih z izbranim izvajalcem, konzorcijem družb Kolektor CPG, Yapı Merkezi in Özaltin, podpisala pogodbo za glavna gradbena dela na odseku Divača–Črni Kal. Po podpisu pogodbe za odsek Črni Kal-Koper konec letošnjega marca se tako tudi uradno pričenjajo gradbena dela na sami trasi bodoče železniške povezave. Dela morajo biti glede na časovnico končana leta 2025, leto pozneje pa naj bi bil tir predan v uporabo. Celotni 27-kilometrski železniški odsek Divača–Koper bo najdaljši v Sloveniji in bo dovoljeval hitrosti do 160 kilometrov na uro, primerljivo s hitrostmi sodobnih evropskih železnic. Proga se bo od morja povzpela na 430 metrov nadmorske višine, kar tri četrtine trase pa poteka v predorih.

Začetek gradnje dodatnega tira pomeni uresničitev dolgoletnih prizadevanj, da bi pristanišče dobilo sodobno in zmogljivo železniško povezavo. Čeprav je bilo v sedanji, ‘prvi’ tir v zadnjih letih vloženih ogromno sredstev v prenovo in vzdrževanje, si je dolgoročno nemogoče predstavljati, da bi vzdržal načrtovano rast količine tovora in tudi frekventnosti vlakov. Ko logisti danes izbirajo pristanišča, je ključni faktor odločanja železniška povezava z zaledjem, se pravi, kako velike količine blaga čim hitreje in čim ceneje pripeljati do končne destinacije. Konkurenčni boj med pristanišči se danes odvija na železnici. Luka Koper že danes 60 odstotkov vsega blaga pretovori na vagone, smo tranzitno pristanišče, ki oskrbuje gospodarstva držav srednje Evrope. S sodobno in zanesljivo železniško povezavo se za koprsko pristanišče, slovensko logistiko in gospodarstvo nasploh odpira novo poglavje poslovnih priložnosti in razvoja.