Kitajski gostje so se želeli seznaniti z razvojnimi načrti pristanišča, saj so resno zainteresirani za financiranje in gradnjo drugega železniškega tira med Koprom in Divačo. O tem so se včeraj pogovarjali tudi na ministrstvu za infrastrukturo.  

Po mnenju predstavnikov China Gezhouba Group bi projekt lahko zaključili v manj kot 3 letih, sploh ob dejstvu, da naj bi bilo marca 2016 izdano gradbeno dovoljenje za celotno traso predvidene proge. Prepričani so tudi, da je mogoče ocenjeno vrednost sedanje rešitve pomembno zmanjšati, zato so pripravljeni revizijo projekta narediti tudi sami. Močno so namreč zainteresirani za izvajanje gradbenih del, kar je njihova specializacija.

Ideja o ustanovitvi posebnega projektnega podjetja, ki bi vlagal v nove zmogljivosti in jih za tem na podlagi koncesije tudi upravljal se jim, ob sedanjem uspešnem konceptu delovanja koprskega pristanišča, ne zdi zanimiva. Prav tako se jim zdi ekonomsko nesmiselno vezati projekt tretjega pomola s projektom drugega tira.

Predstavniki Kitajske razvojne banke pa so izrazili interes za financiranje naložbe v drugi tir, kakor tudi naložb v pristaniško infrastrukturo, saj so mnenja, da ima koprsko pristanišče velik potencial in poslovni ter organizacijski model, ki ga velja podpreti.