Reško pristanišče bo še letos bistveno povečalo zmogljivosti za pretovor kontejnerjev. 330 metrski podaljšek terminala Brajdica je praktično že končan, na poti v Reko so tudi nova obalna dvigala in druga oprema.

14. marca je je Shanghai zapustila ladja naložena z dvema post panamax dvigaloma, šestimi transtejnerji ter dvema kontejnerskima mostnima dvigaloma za železniški pretovor. Naročnik tega dragocenega tovora, ki je vreden okrog 23 milijonov evrov, je podjetje Jadranska vrata, koncesionar kontejnerskega terminala Brajdica. Ladja bo za razdaljo 14.000 navtičnih milj od Shanghaja do Reke potrebovala osem tednov. Na Reko bo torej prispela v začetku maja, julija pa naj bi novi terminal na Brajdici že pričel z obratovanjem. Kapaciteta razširjenega terminala bo 600.000 TEU na leto.


Dvigala je izdelalo kitajsko podjetje Shanghai Zhenhua Heavy Industry.

V sklop investicij novega kontejnerskega terminala na Brajdici sodi tudi novi vhod. Ta je že zaključen, manjka mu le še uporabno dovoljenje. V kratkem naj bi tako kamioni, namenjeni na kontejnerski terminal Brajdica z novim vhodom povsem razbremenili mestno jedro. Za novi vhod, ki ima direkten dostop na avtocesto, so na Reki porabili okrog 2,2 milijona evrov. Poleg koncesionarja Jadranska vrata ga bodo uporabljali še carina in policija.

 


Novemu vhodu na kontejnerski terminal Brajdica manjka le še uporabno dovoljenje.

V reškem pristanišču se intenzivno pripravljalo na vstop Hrvaške v EU, 1. julija letos. Konec februarja so na kontejnerskem terminalu Brajdica pričeli z izgradnjo objekta za veterinarsko in fitosanitarno kontrolo blaga živalskega in rastlinskega izvora, ki bo prek reškega pristanišča vstopalo v EU (BIP – Border Inspection Point).

S posodobitvijo kontejnerskih zmogljivosti se ukvarjajo tudi v sosednjem sedmem pomolu v Trstu. Dvema od sedmih obalnih dvigal, ki jih uporabljajo, bodo podaljšali doseg roke na 20. vrsto kontejnerjev, ki bodo tako že pripravljena za pretovarjanje ladij tipa new-panamax. Prvo nadgrajeno dvigalo bo dobavljeno že v maju.