Minuli teden sta zaznamovala dva zanimiva dogodka na kontejnerskem in avtomobilskem terminalu. Na kontejnerski ladji Agamemnon, ki smo jo privezali v začetku tedna, smo lahko zahvaljujoč dobri razporeditvi tovora na ladji prvič uporabili, poleg štirih obalnih Liebherrjevih dvigal, še manjše Konecranesovo. V mesecu maju smo prav zaradi možnosti takega scenarija zamenjali vrstni red dvigal in dvigalo Konecranes premaknili bližje novejšim in večjim dvigalom. Kljub nekaterim omejitvam smo s petimi rokami na ladjo naložili in razložili 4.477 kontejnerjev oziroma, izraženo v kontejnerskih enotah, 7.184 TEU. Za pretovor ladje smo, potrebovali le 37 ur in s tem dosegli doslej največjo produktivnost 119 kontejnerjev na uro. Ob tem velja poudariti, da je mogoče uporabljati peto dvigalo le, ko na terminalu ni privezane druge ladje oz. v primeru, ko so kontejnerji na ladji naloženi tako, da jih peto, sicer manjše dvigalo, lahko doseže.


Agamemnon v primežu petih dvigal.

V četrtek pa smo v pristanišču prvič privezali ladjo Sea Aeolis grškega ladjarja MCCL, ki upravlja s floto petih specializiranih ladij za prevoz avtomobilov, povezuje pa številna pristanišča v Sredozemlju. Ladjar je v koprskem pristanišču prisoten že nekaj časa, februarja letos pa je vzpostavil redno linijo med Koprom in črnomorskimi pristanišči. Prvi prihod ladje smo izkoristili za srečanje z lastnikom ladijske družbe Georgem Kavadasom in predstavnkom ladjarja Swiss Shipping, ki prav tako sodeluje pri poslu. Slednji velja za drugega največjega avtomobilskega ladjarja za prevoz rabljenih avtomobilov. Rabljeni avtomobili sicer preko Kopra pogosto potujejo v države severne Afrike, a za enkrat predstavljajo le majhen delež v celotnem pretovoru. Ta je ob letošnjem polletju znašal 234.000 avtomobilov, zaradi nadaljevanja negativnega trenda prodaje novih avtomobilov v Evropi (-5% v obdobju januar-avgust), pa se povečuje število avtomobilov za izvoz, zmanjšuje pa se delež avtomobilov v uvozu.


Predsednik uprave Mišič s poveljnikom ladje Sea Aeolis in lastnikom družbe Georgem
Kavadasom .