V ponedeljek, 20. februarja 2012 je Luko Koper obiskal predsednik odbora Evropskega parlamenta za promet in turizem, gospod Brian Simpson v spremstvu evropske poslanke Tanje Fajon. Tema pogovorov je bila nova ureditev evropske prometne infrastrukture, ki jo je oktobra lani predlagala Evropska komisija.
Luka Koper je po novem predlogu del Mediteranskega koridorja (koridor 3), ki povezuje španski Algeciras z ukrajinsko mejo. Ne strinja pa se, da je izključena iz Baltsko – Jadranskega koridorja (koridor 1), ki poteka od Estonije do jadranskih pristanišč Trst, Benetke in Ravenna. Pri tem ta koridor Slovenijo zaobide saj je speljan preko avstrijskega ozemlja. Luka Koper želi biti vključena na Baltsko-Jadranski koridor, zavzema pa se tudi za dopolnitev evropskega infrastrukturnega omrežja s krakom od Ljubljane do Münchna. Na teh transportnih poteh so namreč države, ki so njena ključna tržišča. Za avstrijske partnerje Luka Koper letno opravi kar tretjino pretovora, skoraj desetina pa odpade na Slovaško in Češko. Glede na prioriteto razvoja železnice v evropski infrastrukturni mreži velja tudi izpostaviti, da ima Luka Koper največji odstotek prepeljanega blaga po železnici med severnojadranskimi pristanišči (60%).

Na pogovorih v Kopru je Brian Simpson poudaril, da Koper ni pomemben le za Slovenijo ampak tudi za Evropsko unijo. Strateška pozicija in povezave, ki jih ima Koper so namreč dodana vrednost za vso Evropo.

Postopek sprejemanja nove evropske prometne ureditve se je šele dodobra začel. Končno odločitev bo sprejel Evropski parlament in Svet ministrov. Poznavalci ocenjujejo, da bo predlog Evropske komisije težko spreminjati, ker je v igri veliko različnih interesov, zato se bo morala Slovenija se posebej potruditi, da bo evropske partnerje prepričala v pravilnost svojih argumentov. 


Z leve: Janez Požar, direktor Direktorata za pomorstvo, Ministrstvo za promet, Tanja Fajon, Brian Simpson in Tomaž Martin Jamnik, namestnik predsednika uprave Luke Koper, d.d.