Avstrijski časopis Verkehr je tudi letos objavil seznam pristanišč, preko katerih poteka največ prekomorskega prometa za Avstrijo. Koper je s 30 odstotnim deležem v skupni tonaži med sedmimi pristanišči ponovno zasedel prvo mesto, na vrhu lestvice je tudi pri količini izvoženega blaga.
Avstrija je že tradicionalno najpomembnejše tranzitno tržišče koprskega pristanišča in je s tretjinskim deležem izenačeno s slovenskim tržiščem. Blago za ali iz Avstrije pretovarjamo praktično na vseh terminalih, največ pa je razsutih in tekočih tovorov ter kontejnerjev.
Avstrijski prekomorski promet v letu 2012 skozi večja evropska pristanišča:
|
|
izvoz 2012 (ton)
|
uvoz 2012 (ton)
|
Skupaj 2012
|
Sprememba 12/11 v %
|
1.
|
Koper (1)
|
1.848.817
|
3.344.716
|
5.193.533
|
-7,5
|
2.
|
Rotterdam (2)
|
380.000
|
3.050.000
|
3.430.000
|
-7,5
|
3.
|
Hamburg (3)
|
1.751.628
|
1.351.341
|
3.102.969
|
1,6
|
4.
|
Atwerpen (4)
|
1.046.039
|
1.019.501
|
2.065.540
|
-1,1
|
5.
|
Constanza (5)
|
109.741
|
1.439.701
|
1.549.442
|
2,4
|
6.
|
Bremerhaven (6)
|
1.384.130
|
110.061
|
1.494.191
|
2,9
|
7.
|
Rijeka (7)
|
250.060
|
34.054
|
284.114
|
5
|
|
Skupaj
|
6.770.415
|
10.349.374
|
17.119.789
|
-3
|
Vir: Verkehr 22/2013
Luka Koper pa si utrjuje položaj tudi na drugih evropskih tržiščih. Pri pretovoru kontejnerjev ostajamo že nekaj let zapored najpomembnejše pristanišče za Madžarsko in s 120.000 kontejnerskimi enotami, kolikor jih je v letu 2012 šlo skozi Koper, beležimo največji tržni delež v tem segmentu. S kontejnerji se preko Kopra oskrbujejo predvsem podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo elektronike in avtomobilske industrije, kjer je točnost in zanesljivost servisa ključna za nemoteno proizvodnjo. Tretje največje tržišče, kjer vztrajno povečujemo svoj delež pa je Slovaška; njihova avtomobilska in jeklarska industrija je hkrati velik uvoznik in izvoznik surovin in končnih izdelkov, predvsem avtomobilov.
V zadnjih letih si močno prizadevamo povečati svoj delež na nemškem oz. bavarskem tržišču, za katerega danes ustvarimo le 2% pretovora. Tu vidimo velik potencial v avtomobilski industriji, je pa konkurenca severnih pristanišč zelo močna, predvsem na račun dobrih železniških povezav. Tudi zaradi tega se v teh dneh mudimo v Münchnu, kjer poteka logistični sejem Transport & Logistic. Ta je s svojimi 2.000 razstavljavci daleč največji tovrstni dogodek v Evropi, s svojo stojnico pa se predstavlja tudi Luka Koper. V četrtek, 6.6.2013 smo za partnerje pripravili sprejem, predsednik uprave Bojan Brank pa je goste seznanil z novostmi in projekti, ki trenutno potekajo. Poudaril je dobro delovanje pristaniške skupnosti in ostalih izvajalcev logističnih storitev, kot dokaz, da smo v koraku s časom, pa je bila predstavljena mobilna aplikacija, ki bo našim strankam olajšala marsikatero opravilo.