Na pobudo Luke Koper in Zveze pomorsko prometnih agencij Slovenije je Ministrstvo za infrastrukturo sprejelo začasno znižanje pristaniških pristojbin. To je sporočil minister Jernej Vrtovec, ki se je danes, s sodelavci mudil na delovnem obisku v Luki Koper. Minister je ob tej priložnosti razveselil pristaniško skupnost z odločitvijo o znižanju pristaniških pristojbin za ladjarje: »Luka Koper je okno v svet. Ne samo za Slovenijo, ampak tudi za ostale zaledne države je pomembno pristanišče. Prav zato sem danes podpisal soglasje k pravilniku, da se znižajo pristaniške pristojbine«, je dejal minister. Te bodo do konca septembra 2020 za tovorne ladje prepolovljene, pri potniških ladjah pa bo veljala oprostitev plačila. Ta ukrep ministrstva za infrastrukturo je  dobrodošel z vidika konkurenčnosti koprskega pristanišča v času, ko se celotna logistika sooča s posledicami pandemije korona virusa.

Minister Vrtovec se je seznanil tudi z razvojnimi načrti Luke Koper. Delegacija si je med drugim ogledala gradbišče nove garažne hiše, skoraj zaključen ro-ro privez v tretjem bazenu in območje bodočega podaljšanja prvega pomola. V Luki Koper smo ravno danes na portalu javnih naročil objavili izbor izvajalca za gradnjo operativne obale in zalednih skladiščnih površin za potrebe kontejnerskega terminala. Gre za 100 metrsko podaljšanje operativne obale, skupaj s skladiščnimi površinami, v vrednosti 45,6 milijona evrov. »To je najpomembnejša naložba Luke Koper, ki bo odgovorila na zahteve kontejnerskih ladjarjev. S to naložbo nameravamo ohraniti primat največjega kontejnerskega terminala v Jadranu«, je dejal predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.

 

Predstavniki ministrstva in Luke Koper so se strinjali, da je za nadaljnji razvoj koprskega pristanišča nujna izgradnja drugega tira med Koprom in zaledjem, saj kar 60 odstotkov tovora, ki prihaja oziroma zapušča pristanišče, potuje po železnici. Projekt, ki je trenutno v fazi izgradnje dostopnih poti, bo zaključen predvidoma leta 2025.