Danes, 26.5.2014, smo ob obalo kontejnerskega terminala privezali ladjo CMA CGM Cendrillon, ki je s svojimi 334 metri najdaljša ladja, ki je kadarkoli vplula v koprsko pristanišče.

Hkrati je to prva kontejnerska ladja z nosilnostjo 8.500 TEU, kar napoveduje prihod vse večjih ladij z večjo nosilnostjo kot smo je bili do zdaj vajeni. Cendrillon je sicer prva v seriji petih večjih ladij, ki jih bo francoski ladjar vključil v že obstoječi servis Phoenician Express, ki Koper neposredno povezuje s pristanišči Daljnega vzhoda. S tem se CMA CGM že pripravlja na jesensko vzpostavitev alianse P3, torej operativne povezave treh največjih kontejnerskih ladjarjev na svetu (CMA CGM, Maersk line in MSC).

Ob priložnosti prvega pristanka ladje Cendrillon je Luko Koper obiskal tudi Philippe Lesbros, namestnik podpredsednika družbe CMA CGM, ki je pohvalil napredek pristanišča in ponovno podčrtal podporo francoskega ladjarja razvojnim načrtom Luke Koper. Cendrillon je namreč že druga njihova ladja, ki se je zapisala v zgodovino pristanišča – leta 2009 je ladja Balzac slavnostno obeležila zaključek takratne investicije v podaljšanje prvega pomola in nakupa novih kontejnerskih dvigal ter hkrati odprla novo direktno linijo z Daljnim vzhodom.

Predsednik uprave Andraž Novak se je g. Lesbrosu zahvalil za zaupanje in podporo in mu predstavil načrte za povečanje kapacitete kontejnerskega terminala. Poleg poglabljanja morskega dna na 14 metrov je namreč v teku tudi povečevanje skladiščnih kapacitet na pomolu. S to investicijo, ki jo po projektni dokumentaciji imenujemo dilatacija 2 in 3, bomo pridobili dodatnih 6.840 m2 površin za skladiščenje 672 TEU. Sicer pa projekt zajema, poleg poglabljanja morskega dna na 15 metrov, tudi izgradnjo dodatnih 100 metrov operativne obale z vso pripadajočo opremo. Projekt bo potekal večfazno do leta 2018, ocenjena vrednost pa znaša 78 milijonov EUR. S celotno naložbo podaljšanje prvega pomola se bo letna zmogljivost kontejnerskega terminala s sedanjih 750 tisoč TEU povečala za dodatnih 230 tisoč TEU.