S pridobitvijo uporabnega dovoljenja še za zadnji odsek novozgrajenega podaljška prvega pomola smo v Luki Koper zaključili eno največjih posamičnih investicij v zadnjih desetletjih. Uporabna dovoljenja smo pridobivali ločeno za posamezno območje in jih sproti polnili s kontejnerji. Tako smo precej omilili pritisk na skladiščne površine, s katerim se soočamo že mesece zaradi povečanega obsega pretovora.

Dela so se začela sredi leta 2020. Vrednost investicije je bila 45,6 milijona evrov. Del sredstev smo zagotovili v okviru projekta NAPA4CORE (iz programa Instrument za povezovanje Evrope). Lani smo predali namenu novo kontejnersko obalo dolžine 98,5 metra, pred kratkim smo nanjo namestili dve novi kontejnerski dvigali, od zdaj naprej pa bo na voljo tudi 24.830 m2 skladiščnih površin v zaledju novega priveza 7D. Z novimi površinami smo za skoraj 15 odstotkov povečali skladiščne zmogljivosti terminala na morski strani, torej skladiščne površine na samem pomolu. Skupna letna kapaciteta terminala se je tako povzpela na 1,5 milijona TEU.

»S tem pa se načrtovana širitev kontejnerskega terminala še ni zaključila. Trenutno pripravljamo dokumentacijo za podaljšanje pomola tudi na severni strani. Ta investicija bo veliko večja tako po obsegu kot vloženih sredstvih«, je napovedal predsednik uprave Luke Koper Boštjan Napast. Predvidena vrednost je 248 milijonov evrov do leta 2030, vsebuje pa, poleg dvigal in druge opreme še operativno obalo dolžine 340 metrov in dodatnih 118.000 m2 skladiščnih površin skupaj, torej na morski strani in v zaledju terminala. S temi naložbami in dodatnimi izboljšavami v procesih dela se bo letna zmogljivosti kontejnerskega terminala postopno povzdignila na skoraj dva milijona TEU.