Projekt poglabljanja ob obali kontejnerskega terminala ter vplovnega kanala tudi uradno končan. V minulih dneh je Uprava RS izdala odločbo, s katero je v severni del Bazena I omogočen prihod ladij z največjim dovoljenim ugrezom 14,5 metra.

Pomen poglobitve bo v prihodnje čedalje večji, saj v Luki Koper nadaljujemo z intenzivnim vlaganjem tako v opremo kot infrastrukturo kontejnerskega terminala. 

Nedavno smo za delo na ladjah naročili dve zmogljivejši obalni dvigali (STS) tipa super post-panamax z dosegom 24 vrst v širino. Obratovati bosta začeli predvidoma junija 2017. Po podaljšanju obale kontejnerskega terminala še za 100 metrov predvidoma leta 2018 pa bomo nabavili še dve obalni dvigali tipa super post-panamax, kar pomeni, da bomo lahko izvajali delo tudi na največjih ladjah s kapaciteto do 20.000 TEU.  

Poleg obalnih dvigal smo naročili tudi dve RMG dvigali (mostna dvigala na tirnicah), ki bosta namenjeni nakladanju in razkladanju kontejnerjev na železniške vagone. Podaljševanje treh obstoječih tirov na kontejnerskem terminalu ter izgradnja dveh novih je že v teku in se bo zaključila predvidoma februarja 2016. Konec prihodnjega leta pa bomo na skladiščnih površinah pričeli uporabljati tudi sedem novih E-RTG dvigal (mostna dvigala na pnevmatikah). Posebnost teh dvigal je, da za obratovanje koristijo električno energijo iz omrežja, kar zagotavlja manjšo obremenitev okolja z izpusti plinov in hrupa. 

Nabava omenjene opreme je del širšega projekta, ki predvideva podaljšanje prvega pomola in izgradnjo dodatnih kapacitet na kontejnerskem terminalu, s katerim bomo do leta 2020 povečali letno kapaciteto na 1.3 milijona TEU.