Včeraj, v torek 14. julija 2009, smo v pristanišču privezali ladjo Neptune Hellas, ki je v okviru projekta KOBALINK iz Barcelone v Koper pripeljala avtomobile tipa Opel in Seat. To je najpomembnejši letošnji tržni projekt na področju avtomobilov. Gre za redno ladijsko dvosmerno povezavo za prevoz avtomobilov med Koprom in Barcelono. Projekt, ki smo ga  pripravili skupaj z Autoterminalom Barcelona in grškim ladjarjem Neptune Lines je sofinancirala EU iz sredstev programa Marco Polo. Ta program podpira projekte, ki razbremenjujejo ceste oziroma spodbujanje premika tovornega prometa s cest na okolju prijaznejše oblike transporta: železnice, morje, reke. V našem primeru gre za projekt Short Sea Shipping (projekt pomorskih avtocest).

 

Ideja o tej ladijski povezavi se je porodila že leta 2005, ko so predvsem španski proizvajalci avtomobilov (Opel, Seat, Nissan, Ford) zaradi odpiranja pomembnih tržišč v vzhodni Evropi in na Balkanu iskali učinkovito in cenovno ugodno dostavo vozil na ta konec Evrope. Cilj projekta je zelo ambiciozen, saj predvideva, da se v obdobju treh let med Koprom in Barcelono pretovori približno 200.000 avtomobilov.

Recesija v svetu je med prvimi prizadela avtomobilsko industrijo. Padec prodaje so, čeprav zelo različno, občutila tudi pristanišča. V letu 2008 so med največjimi avtomobilskimi terminali v Evropi rast v pretovoru avtomobilov (v primerjavi z letom 2007) zabeležili le Luka Koper (+8,8%), nemško pristanišče Bremenhaven (+0,02%) in francosko pristanišče Marseilles (+29,5%). Ostali avtomobilski terminali pa so posledice krize občutili že v letu 2008:

Pristanišče
Ladijski pretovor leta 2008
2008/2007
Zeebrugge (Belgija)
2.126.143
-3,70%
Bremenhaven (Nemčija)
2.030.000
+0,02%
Emden (Nemčija)
1.020.000
-5,80%
Grimsby (Velika Britanija)
674.458
-14,00%
Antwerp (Belgija)
653.000
-30,60%
Barcelona (Španija)
636.722
-8,80%
London (Velika Britanija)
610.000
-4,40%
Koper
568.941
+8,80%
Bristol (Velika Britanija)
565.000
-9,60%
Pirej (Grčija)
555.245
-10,30%
Southampton(Velika Britanija)
541.000
-21,10%
Tyne (Velika Britanija
539.553
-9,20%
Vigo (Španija)
531.797
-4,80%
Vlissingen (Nizozemska)
513.500
0,00%
Valencia (Španija)
476.653
-14,10%
Hanko (Finska)
420.000
-9,70%
Livorno (Italija)
373.200
-25,00%
Copenhagen/Malmo (Danska)
363.227
-17,80%
Le Havre (Francija)
318.737
-4,50%
Pasajes (Španija)
284.000
-6,70%
Marseilles (Francija)
284.000
+29,50%

Vir: Avtomotive Logistics –Finiched Vehicle Logistics – julij/september 2009 (http://viewer.zmags.com/publication/e8a3beeb#/e8a3beeb/30)

V primerjavi z drugimi evropskimi pristanišči je torej Luka Koper v letu 2008 dosegla zavidljive rezultate. Po količini pretovorjenih avtomobilov je bila v letu 2007 na 14. mestu med evropskimi avtomobilskimi terminali, v letu 2008  pa se je povzpela celo na 8. mesto. Letošnji prvi podatki pa kažejo,  da se Koper kljub prepolovljenem prometu, v primerjavi z drugimi še vedno dobro drži. 

Ne glede na zaostrene gospodarske razmere, v Luki Koper zaključujemo nekatere pomembne investicije vezane na avtomobilski terminal in se lotevamo novih tržnih projektov. V prvem kvartalu letos smo zaključili z gradnjo 338 m dolge in 8 m široke dovozne rampe do nove garažne hiše. Ta bistveno skrajšuje pot od operativne obale do garažne hiše, kar povečuje učinkovitost, vpliva na stroške internih prevozov ter zboljšuje prometno varnost v pristanišču. Tik pred zaključkom je tudi gradnja 1b faze garažne hiše. Posebnost te faze so pokriti železniški tiri, ki nam omogočajo  direktno manipulacijo iz vagona na skladišče ter rolete na južni in zahodni strani, kar zmanjšuje zunanje vplive na skladiščene avtomobile. Ta del garažne hiše bomo lahko prodajali trgovcem z vozili višjega cenovnega razreda. Ko bo gradnja 1b faze zaključena bo imel avtomobilski terminal v garažnih hišah na razpolago za skladiščenje skupno skoraj 8.000 parkirnih mest.