Prejšnji mesec smo na kontejnerskem terminalu zaključili z gradnjo dveh novih železniških tirov ter v smeri proti morju podaljšali tri obstoječe tire. Pred tem smo na novozgrajenem delu mostu čez preliv v Škocjanski zatok postavili dodaten tir in s tem odpravili ozko grlo pri dostopu na kontejnerski terminal. Po prihodu dveh novih mostnih dvigal na tirih (RMG) v začetku prihodnjega leta bo nakladanje in razkladanje kontejnerjev z vagonov potekalo na petih železniških tirih, vsakem dolžine 700 m. Na kontejnerskem terminalu pa smo prejšnji mesec zaključili  tudi z urejanjem 9.000 m2 velike površine na severno-zahodnem delu prvega pomola, kjer bomo skladiščili polne kontejnerje. Površino, ki je bila pred tem ob visokih plimah pod gladino morja, smo morali ustrezno dvigniti in utrditi, postaviti hidrantno omrežje, osvetliti in zarisati talne oznake. Na novi površini  smo pridobili 120 skladiščnih pozicij, kjer bomo kontejnerje zlagali v tri višine. Naložbi v železniške tire in dodatne skladiščne kapacitete smo sofinancirali z evropskimi sredstvi preko projekta NAPA4CORE (program CEF).

Dodatne skladiščne površine smo zagotovili tudi za skladiščenje avtomobilov. Pridobili smo dodatnih 16.000 m2 parkirišč na čela drugega pomola, kjer bomo lahko skladiščili naenkrat 780 avtomobilov.

Kontejnerji in avtomobili so v Luki Koper strateški tovor, v katerega bomo v prihodnje tudi največ vlagali. Lansko leto smo pretovorili 790.736 TEU (kontejnerskih enot) in ohranili primat največjega kontejnerskega terminala v Jadranu. Z rekordnim pretovorom 607.326 avtomobilov pa smo med največjimi avtomobilskimi terminali v Sredozemlju.

Danes, 1.3.2016, poteka v prostorih Pristaniške uprave Trst javna predstavite projekta NAPA4CORE, ki ga vodi Luka Koper, v njem pa sodelujejo še  Pristaniška uprava Trst ter italijansko Ministrstvo za infrastrukturo in transport oziroma zanj podjetje Rete Autostrade Mediterranee. Cilj projekta je izboljšati morske in kopenske dostopnosti pristanišč severnega Jadrana oz. izgradnja nove infrastrukture za potrebe RO-RO prometa v Trstu ter nove infrastrukture za potrebe kontejnerskega prometa v Kopru: dodatni tiri in skladiščne površine. Projekt NAPA4CORE zajema tudi nov cestni vhod, ki se neposredno navezuje na bertoško vpadnico in bo pripomogel k razbremenitvi primestnega prometa, ter rekonstrukcijo in podaljšanje obale na južnem delu pomola I. Luka Koper bo s tega naslova prejela 6 milijonov evrov oz. 20% vrednosti projekta.