Koper je naravno zaledje Bavarske

16.09.2016

Bavarske gospodarstvenike zanima transportna pot preko Kopra.

V organizaciji Slovensko-nemške gospodarske zbornice se na obisku v Sloveniji mudi močna gospodarska delegacija, ki jo sestavljajo predstavniki vodilnih bavarskih podjetij s področja logistike, informatike, avtomobilske industrije in drugih ter predstavniki regijske gospodarske zbornice in bavarskega združenja za transport in logistiko. Vodi jo bavarski državni sekretar na ministrstvu za gospodarstvo, medije, energijo in tehnologijo Franz Josef Pschierer. V sklopu obiska, ki ima za cilj širitev gospodarskega sodelovanja, je delegacija danes obiskala Luko Koper.

 Bavarska in sploh južna Nemčija je za Luko Koper pomembno tržišče, kjer še zdaleč niso izkoriščeni vsi potenciali. Začetki sodelovanja segajo v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko se je nemški trg oskrboval s sadjem in zelenjavo iz Sredozemskih držav prav preko Kopra. Zaradi preferencialnih sporazumov EU je kasneje ta promet močno upadel, vendar je Luka Koper svoj priložnost izkoristila po vstopu Slovenije v EU. V lanskem letu se je količina blaga, ki ga v Kopru pretovorimo za bavarski trgi približala številki 500 tisoč. Gre predvsem za pretovor lahko pokvarljivega blaga, lesa, živine ter vozil. Slednjih je bilo kar 264.000 predvsem na račun novega posla s skupino Daimler Benz, ki je izbrala Luko Koper za izvoz svojih vozil na Daljni vzhod. Sicer pa v koprskem pristanišču že vrsto let pretovarjamo tudi vozila iz skupine Volkswagen za področje Sredozemlja in prav ta skupina predstavlja največji delež pri skupnem pretovoru vozil.

Bavarska sodi med gospodarsko najbolj razvite in najbolj izvozno orientirane nemške dežele. Potencialov za rast blagovne izmenjave preko Kopra je torej še veliko. Obisk bavarske delegacije je bila tako dobra priložnost, da jim skupaj s predstavniki združenja špediterjev in zveze pomorskih agencij predstavimo prednosti, ki jih ponuja južna transportna pot. »Koper je naravno zaledje Bavarske, saj je bližje kot severno evropska pristanišča. To je naša ključna prednost. Vendar enako pomembna je zanesljivost logistične poti preko Slovenije in to je trenutno naš največji izziv«, je ob obisku bavarske delegacije dejal predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić in spomnil,  da je pomorska svetovalna družba Drewry pred kratkim objavila študijo, ki pravi, da je transportna pot iz Kitajske preko Luke Koper najhitrejša za transport kontejnerjev v južno Nemčijo. »To poskušamo tudi mi poudarit v pogovorih z našimi podjetniki, da ne smejo gledat le strošek prevoza enega kontejnerja, ampak dejstvo, da je Koper za 300 km bližji Munchnu kot je Hamburg, kar pomeni predvsem časovni prihranek. Predvsem pa nemška podjetja še vedno premalo poznajo logistično pot preko Slovenije in njene potenciale«, je dejal državni sekretar z Bavarske Pschiere.