Mercedes verjame v transportno pot preko Luke Koper

18.02.2016

'Južna logistična pot' se je izkazala kot dobra izbira.

Mercedes se je po štirih mesecih izvoza avtomobilov preko korpskega pristanišča v minulih dneh odzval s sporočilom za javnost, v katerem 'južno logistično pot' ocenjuje kot prelomno pri razvoju svoje globalne logistične mreže. 

Kot so poudarili, predstavlja izvoz avtomobilov preko Kopra na Daljni vzhod velik korak naprej pri izboljšanju celotne logistike distribucije vozil, saj krajša transporta pot pomeni večjo prilagodljivost, nižje stroške, skladno s svojo usmerjenostjo pa niso pozabili omeniti tudi okoljskega vidika, saj krajša pot pomeni tudi manj škodljivih izpustov tako na kopenskem kot morskem delu potovanja. Koper je tako po Bremerhavnu in Zeebruggu šele tretje izvozno pristanišče, ki ga je Mercedes vključili v svoje oskrbovalne verige, ključni pogoj za izbor pa je bila zanesljivost infrastrukture in specifične izkušnje pri pretovoru in skladiščenju tako občutljivega tovora. Kot je izpostavil Alexander Koesling, ki je pri Mercedesu odgovoren za logistiko osebnih vozil, je Koper s svojo lego in zmogljivostmi idealen za izvoz avtomobilov v Azijo. Večina avtomobilov bo iz Kopra sicer potovala na Kitajsko, v Singapur in v Brunej. 

Mercedesovo sporočilo prihaja ravno v času zastojev na slovenskem železniškem omrežju. Nedavna odločitev Daimlerja, da začasno preusmeri pošiljke avtomobilov v nemško pristanišče, se je sicer  nanašala na avtomobile proizvedene v Kecskemétu na Madžarskem. To je le eden od  proizvodnih obratov od koder avtomobili potujejo najprej do Kopra. Ostali se nahajajo v Sindelfingnu in Rastattu na jugozahodu Nemčije, medtem ko avtomobili Smart, ki prav tako spadajo pod Mercedesovo okrilje, prihajajo iz francoske tovarne Hambach in iz Slovenije, natančneje iz novomeške tovarne.

Zaradi občutljivosti in velikega pomena tega posla, tudi v luči pridobivanja dodatnih poslov z avtomobili, smo v Luki Koper od železniških prevoznikov zahtevali zagotovila, da bodo v bodoče omogočili nemoten dovoz tovora v pristanišče in potrebne kapacitete za izpeljavo posla.  Pri blagovnih tokovih iz proizvodnih obratov v Nemčiji za enkrat  težav nismo zaznali. Predsednik uprave Dragomir Matić je ob tem poudaril: »Vsi vpleteni se maksimalno trudimo, da izpolnimo pričakovanja stranke, saj se zavedamo, da druge priložnosti enostavno ne bomo imeli.«