Luko Koper je obiskala 38 članska delegacija pod okriljem pristaniške uprave Nagoya, največjega japonskega pristanišča po letnem pretovoru blaga. Predstavniki javnega in zasebnega sektorja, pristaniške uprave Nagoya ter trgovinske in industrijske zbornice v Nagoyi so se ob tej priložnosti srečali s predstavniki slovenske pristaniške skupnosti.

Japonski trg je za Luko Koper eden pomembnejših, z velikim potencialom za nadaljnjo rast, predvsem na področju kontejnerjev in vozil. Preko koprskega pristanišča je v letu 2018 za Japonsko in iz Japonske v Evropo potovalo skoraj pol milijona blaga. Pretovor je v zadnjih letih v porastu, saj japonska podjetja vse bolj izkoriščajo prednosti severnega Jadrana za trgovinsko menjavo z državami srednje in vzhodne Evrope. To je pokazala tudi študija, ki jo je leta 2016 izdelala skupina ekspertov japonskega ministrstva za transport in ministrstva za gospodarstvo, ki je Luko Koper izpostavila kot najsodobnejše in geografsko najbolje umeščeno pristanišče v Severnem Jadranu. »Študija je sicer pokazala tudi določene pomanjkljivost, in sicer potencialno ozko grlo pri železniških povezavah pristanišča z zaledjem. Zato smo zadovoljni, da smo imeli priložnost razložiti japonskim partnerjem, da so se pripravljalna dela za dodaten železniški tir že začela«, je obisk komentiral predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.

Prednost Kopra je sorojakom predstavil tudi predstavnik japonskega logista Yusen Logistics, s sedežem na Madžarskem, Genichi Kashiwamura. Ta je s konkretnimi izračuni dokazal, da je celotna logistična pot blaga, torej ladijski in kopenski del, od Daljnega vzhoda do Budimpešte cenejša preko Kopra, v primerjavi s severno evropskimi pristanišči. Je pa res, da Koper trenutno še nima direktne ladijske povezave z Japonsko, kar bi bilo časovno in stroškovno še ugodnejše.

Predsednik zveze agentov, ki je ob tej priložnosti predstavljal tudi zvezo špediterjev oziroma celotno slovensko pristaniško skupnost Gracijan Necmeskal je predstavil prednosti slovenske logistike in napovedal, da bodo v okviru Gospodarske zbornice Slovenije organizirali prihodnje leto delegacijo. Teh je sicer bilo v preteklih letih že nekaj, kar je prav tako pripomoglo k večji prepoznavnosti Slovenije in koprskega pristanišča na Japonskem.

 

O pristanišču Nagoya

Nagoya je z 2,3 mio prebivalcev četrto največje japonsko mesto za Tokiem, Yokohamo in Osako. Pristanišče Nagoya je največje japonsko pristanišče po skupnem pretovoru blaga, ki ima ladijske povezave s približno 170 državami po svetu. V letu 2018 je skupni pretovor v pristanišču Nagoya znašal 197 milijonov ton. Večje izvozne blagovne skupine so bile dokončani avtomobili, avtomobilski deli, industrijski stroji, materiali iz jekla in razni kemični izdelki, v uvozu pa utekočinjen naftni plin, železova ruda, surova nafta, premog in drugo blago. Promet s kontejnerji je dosegel 2,88 milijona TEU.