Avtomobilski terminal še vedno med prvimi v Mediteranu

08.04.2016

Revija Finished Vehicle Logistics Magazine je objavila statistiko pretovora evropskih avtomobilskih pristanišč za leto 2015.

Angleška specializirana revija Finished Vehicle Logistics Magazine je konec marca objavila statistiko pretovora evropskih avtomobilskih pristanišč za leto 2015. Luka Koper je, med vsemi evropskimi pristanišči, v primerjavi z letom 2014 za pičlih 211 avtomobilov zdrsnila za eno mesto (iz 11. na 12. mesto) in se uvrstila za Valencio, ki je v letu 2015 zabeležila kar 45% rast. Med sredozemskimi pristanišči je Luka Koper še vedno v vrhu in sicer na tretjem mestu za Barcelono in Valencio. V letu 2015 smo v Luki Koper pretovorili 607.326 vozil, kar je 17 % več kot leto prej. Rast se nadaljuje tudi v letošnjem letu, saj smo marca, z 70.158 pretovorjenimi vozili dosegli največji mesečni promet doslej. »Pričakujemo, da se bo rast nadaljevala tudi v prihodnjih mesecih, predvsem zaradi novega posla z Mercedesi, ki je stekel konec lanskega leta. Poleg tega delamo še na novih poslih, ki bi tudi uporabljali te nove ladijske povezave, kot tudi na novih poslih iz/za druge destinacije. Vendar moramo nujno zagotoviti dodatne skladiščne površine oziroma zemljišča in pri tem pričakujemo, da bo ministrstvo za infrastrukturo opravilo svojo nalogo. Poleg tega potrebujemo tudi zadostne in neovirane železniške kapacitete izven pristanišča. Lahko ugotovimo, da tudi konkurenčna pristanišča delajo na povečanju kapacitet«, je odlične rezultate na področju pretovora vozil ocenil predsednik uprave Dragomir Matić.  

Primat med evropskimi pristanišči ohranjata Zeebrugge v Belgiji in Bremerhaven v Nemčiji. Prvi je lani dosegel nov rekord s pretovorom skoraj 2 milijonov in pol vozil, Bremerhaven pa je zabeležil le 3 odstotno rast predvsem zaradi upada izvoza na ruski trg in preusmeritve Daimlerjevih vozil v koprsko pristanišče. Kot so pojasnili v nemškem pristanišču, bodo na ta račun izgubili približno 100.000 vozil letno.

V Sredozemlju ostaja na prvem mestu Barcelona, kjer so v lanskem letu dodatno povečali kapacitete avtomobilskega terminala in izboljšali železniško infrastrukturo znotraj pristanišča. Drugo mesto je zasedla Valencia, kjer so prav tako pridobili nove skladiščne površine. Kot navajajo v reviji Automotive Logistics, so španska pristanišča dosegla najvišjo stopnjo rasti med evropskimi državami.