Muenchen, 24.10. 2018 – Na poslovnem sprejemu, ki smo ga organizirali v bavarski prestolnici, se je zbralo približno 70 predstavnikov logističnih podjetij iz vrst ladjarjev, prevoznikov in špediterjev ter logističnih oddelkov nekaterih večjih nemških proizvodnih podjetij. Dogodka se je udeležil tudi Franci But, veleposlnik RS v Nemčiji ter generalna konzulka RS v Muenchnu Dragica Urtelj.

V Luki Koper si skupaj s pristaniško skupnostjo že vrsto let prizadevamo, da bi z južnega dela Nemčije pritegnili več količin blaga, predvsem kontejnerjev. Bavarska velja za enega najbolj industrijsko razvitih območij Evrope. Letni kontejnerski promet Zvene dežele Bavarske je ocenjen na 1,3 milijona TEU (kontejnerskih enot), kar je praktično dvakratnik celotne Avstrije, ki letno uvozi oz. izvozi za približno 0,6 milijona TEU.

Začetki sodelovanja Luke Koper z Nemčijo segajo v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko se je nemški trg oskrboval s sadjem in zelenjavo iz Sredozemskih držav preko Kopra. Kasneje je ta promet upadel, nov zagon pa je dobil z vstopom Slovenije v EU leta 2004. Od takrat se je bistveno povečal pretovor najbolj uveljavljenih nemških avtomobilskih znamk – med večjimi po količini pretovora v Kopru je skupina Volkswagen – vključno z Daimlerjem, ki od leta 2015 izvaža preko koprskega pristanišča avtomobile na Daljni vzhod. Skupna količina pretovorjenih avtomobilov za Nemčijo je v letu 2017 dosegla skoraj 290 tisoč enot.

Nekoliko počasneje je v tem obdobju rasel kontejnerski segment, kljub temu pa danes že dosega približno 13.000 kontejnerskih enot (TEU) na leto. Kot vselej je ključ do uspeha optimalna kombinacija ladijskih in železniških povezav. Po študiji analitske hiše Drewry poteka preko Kopra najučinkovitejša transportna pot od Shanghaja do Muenchna, ki nudi tako časovne kot cenovne prihranke. Z vidika železniških servisov igra tu pomembno vlogo podjetje Adria Kombi in njegov parnter Kombiverkehr, ki poleg rednega servisa ponuja tri direktne tedenske kontejnerske vlake na relaciji Koper – Muenchen. Ključna prednost te povezave je kratek tranzitni čas, približno 1 dan, ter možnost nadaljnje kamionske dostave ‘do vrat’ po celotni Nemčiji. “Povečanje količin bomo dosegli le z ozaveščanjem poslovnih partnerjev z našimi prednostmi, z aktivnostmi kot je današnji dogodek. Gre za tek na dolge proge, rezultati našega skupnega dela s pristaniško skupnostjo počasi a vztrajno prihajajo. Vsi se pa zavedamo, da je zanseljivost transportne poti preko Slovenije predpogoj za nadaljevanje te zgodbe,” je ob koncu dogodka povedal Miha Kalčič, predstavnik Luke Koper za Avstrijo in Nemčijo.