Največja kontejnerska ladja v Jadranu

12.12.2016

MSC Paloma, s kapaciteto 14.000 TEU, je hkrati tudi najširša kontejnerska ladja, ki smo jo privezali v Kopru.

V Luki Koper smo danes privezali kontejnersko ladjo MSC Paloma, ki lahko na krovu pelje kar 14.000 TEU (kontejnerskih enot) hkrati. To je daleč največja kontejnerska ladja, ki je kdaj koli zaplula v Jadransko morje. Zadnja največja je bila pred enim letom MSC Luciana z 11.660 TEU. 

MSC Paloma sicer ni najdaljša, je pa najširša kontejnerska ladja, ki smo jo privezali v Kopru. Zabojnike ima na 51 metrov širine razporejene kar v 20 vrstah. Prispela je iz Pirejev in nadaljuje pot v Trst. Pluje v okviru alianse 2M, ki povezuje severni Jadran z Daljnim vzhodom. Poleg švicarskega ladjarja MSC sestavlja alianso še danski Maersk – gre za dva največja kontejnerska ladjarja na svetu, ki tudi v Kopru zasedata sam vrh po številu pretovorjenih TEU. Paloma, ki ima sicer maksimalni ugrez 16 metrov, je v Koper priplula z ugrezom 12,6 metra in bo pri nas raztovorila in natovorila skupaj 3.600 TEU. 

Prihod ladje MSC Paloma napoveduje spremembe na področju prevoza kontejnerjev. Zaradi prestrukturiranja in povezovanja ladjarjev lahko v prihodnjem letu pričakujemo nova zavezništva med prevozniki in nove linije. Predvsem pa angažiranje večjih ladij, ki po načelu ekonomije obsega znižujejo stroške ladjarjev. Prav zaradi prihoda vse večjih kontejnerskih ladij smo v Kopru lansko leto poglobili morsko dno v prvem bazenu na 15 metrov. Prihodnje leto pričakujemo dve novi super post-panamax obalni dvigali, ko bosta kos tudi največjim kontejnerskim ladjam z do 20.000 TEU kapacitete. Večji pretovor zahteva tudi večje površine za skladiščenje zabojnikov ter hitrejši obrat tovora, zato bomo v začetku prihodnjega leta prešli na nov sistem natovarjanja vagonov s t.i. RMG tehnologijo; tri mostna dvigala na tirih, ki bodo lahko hkrati natovarjala pet vlakovnih kompozicij. Poleg tega smo zgradili dva nova železniška tira in tri podaljšali -  skupaj torej 2 km novih terminalskih tirov – kupili 7 novih električnih mostnih dvigal na kolesih in zgradili dodatne skladišče površine. Največja in najpomembnejša pridobitev pa bo podaljšanje prvega pomola za 100 metrov, brez katere ne bi mogli doseči ciljne kapacitete terminale 1,3 milijona TEU letno do leta 2020.